Tuesday, October 12, 2010

GRID & DIRT 2

Race Drive : Grid
Release date: Julai 2008

Grid merupakan game pc pertama aku main . Disebabkan grafik yang cantik aku mula berminat dengan permainan komputer. Dari sini aku mula kenal hardware2 komputer gaming. Grafik kad aku pakai time tu Ati Raedon HD3870 RM600 kot. Sekarang grafik lagi cantik bila aku upgrade ke HD5870. Memang best betul Grid ni.




Minimum Specifications:
    * Windows XP/Vista. (If running Windows Vista, SP1 is recommended)
    * DirectX 9.0c
    * Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+
    * 1GB RAM.
    * Graphics Card: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above
    * DirectX Compatible Sound Card
    * Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive
    * 12.5 GB Hard Drive Space

Codemaster: Colin McRae: DiRT 2
Release date 2010

Dirt 2 merupakan game rally terbaik buat masa sekarang dan yang pertama mengunakan effect Dx11 dan  pengenalan fungsi "tessellation". Sebab game ni jugak la aku terpaksa habiskan duit untuk membeli GC baru iaitu XFX HD5870 sebab ianya merupakan GC pertama yang menggunakan effect DX11 ni.  Aku kagum betul dengan grafik game ni, smart dan cun habis, korang lihat la sendiri contoh screenshoot kat bawah ni.  Nampak mcm real saja grafik game ni. Sampai dua ke tiga pagi jugak la aku layan game ni awal2 dulu. Antara track yg ada antaranya Mexico, USA, China, Morocco, Crotia dan juga Malaysia. Gambar kecil kat sebelah tu adalah track Malaysia kat kawasan Felda kelapa sawit kat Rawang.
Aku setting graphic lebih kepada Ultra, dengan menambahkan setting Multisampling dari 4x menjadi 8x. Aku dapat main dengan lancar di semua kategori iaitu Rally, Rallycross, Trailblazer, Land Rush dan Raid. Daripada 5 kategori ni ada 2 kategori yang menjadi favorit aku iaitu Rally dan Trailblazer sebab kita boleh berlumba dalam suasana kampung, masuk ladang kelapa sawit, hutan dan gurun membuat game ini jadi lebih realistis. Bila main aku suka langar-langar air.. nampak hidup.. debu-debu dan cahaya matahari pun nampak macam real je. Tak sabar nak menantikan kehadiran Game Rally Colin Mcrae yang ketiga iaitu DIRT 3 yg telah diumumkan dan akan keluar pada 2011..Nantikan pada tahun hadapan.. simpan duit untuk upgrade grafik kad.








    Recommended Specifications: Enhanced for DirectX 11
    OS: Microsoft Windows XP, Vista or Windows 7
    Processor: Intel Core i5 / i7 or AMD Phenom II
    Memory: 3GB
    HD Space: 10GB
    Video Card: ATi Radeon HD 5700 Series

    Minimum Specifications:
    OS:Microsoft Windows XP, Vista or Windows 7
    Processor: Intel Pentium 4 3.0Ghz, AMD Athlon 64 3400+
    Memory: 1GB (2Gb for Windows Vista)
    HD Space: 10GB
    Video Card: ATI Radeon X1500, NVIDIA GeForce 6800

No comments:

Post a Comment