Saturday, October 2, 2010

Casing Cooler Master HAF 932 Black Edition



Sebahagian proses menyecap bahagian dalam casing Cooler Master HAF932.
Casing Cooler Master HAF932 antara item terawal aku beli untuk projek ni.  Terpaksa beli secara online sebab susah nak cari casing macamni kt tempat aku.  Pc Depot ada jual casing ni tapi mahal sangat dan harga tak boleh nk minta kurang langsung. Aku beli waktu tu RM430 + RM20 untuk kos penghantaran. daripada lowyat.net. Kesian kt Mamat courier yg hantar hari tu sebab casing ni bersaiz besar dan berat hampir 17 Kg. Memang nampak ketara perbezaan bila letak bersebelahan dengan casing biasa. Nampak ganas betul.
Seminggu aku ambil masa untuk proses mengecat bahagian dalam casing ni. Proses awal dimulakan dengan menanggalkan kesemua bahagian casing, sembur lapisan pertama hingga lapisan ketiga. Akhir baru diikuti dengan claer. untuk ni aku guna 3 tin spray hitam dan 1 tin spray clear.




Front Panel Cooler Master Haf 932
Antec Veris Multimedia Station Premium + Fans Controller + LG DVD Player
Antec Veris Multimedia Station Premium, item ni belum terdapat di Malaysia, jadi aku terpaksa beli secara online daripada amazon.com dengan harga $USD60 / RM300 termasuk cukai. Hampir sebulan baru barang ni sampai ke tangan. Tension gila menunggu. Aku suka sangat dengan design dan fountion hardware ni menyebabkan aku nekad untuk mendapatkannya. PC aku perlu dihidupkan dengan menggunakan remote yang dibekalkan dan menghalakan ke arah Antec Veris ni. Remote Veris ni banyak kegunaan dan fungsinya sama dengan fountion mause dan keyboard.  Sambil baring atas katil pun masih boleh excess pc ni. Kelebihan lain fountion hardware ni korang google sendiri, malas nk taip panjang2.

5.25" Multi-Function Control Panel (4Way Fan Speed Controller, Temperature LCD Display, Card Reader & E-Sata Port). Item ni amat penting untuk mengawal kelajuan kipas penyejuk. Aku guna untuk mengawal kelajuan CoolerFan CPU, cooler Ram, Cooler Hardware Font Panel, Cooler HDD. Harga RM170 termasuk kos penghantaran.






No comments:

Post a Comment